CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, February 3, 2013

Weeee~ Last update, bulan July 2012!!

Salam..

Wahh! Lama betul tak menyinggah blog nie.. Takut gak terlupa password. Kang langsung berkubur je blog yg penuh kenangan ni.. huhu~
Masuk bulan Februari ni, usia perkahwinan aku dah cecah 7 bulan.. alhmdulillah.. Semoga kami sentiasa bahagia dan berkekalan sampai syurga..

Apa yg paling membahagiakan aku sekarang ialah, usia kandungan ku yg dah mencecah 4 bulan.. Alhmdulillah.. aku tak alami alahan yang teruk mcam sesetengah ibu lain.. Aku cuma mual2 di awal kandungan ku 2 bulan.. Dari segi makan plak, aku cuma tak boleh nak mkn makanan yang manis-manis.. Kalau makanan tu manis, mesti rasa mual tu datang.. Dan aku jarang sangat muntah. Boleh dikira aku muntah cuma 3 kali saja dari awal hingga usia kandungan ku 4 bulan ni.. Alhmdulillah.. Allah permudahkan urusan ku.. Dan apa yang aku perasan, sejak mengandung, aku suka plak minum air kosong. Tak kira lah panas atau sejuk.. Siap bawak bekal sebotol air kosong pegi opis tiap2 hari.. huhu..

Lagi nak citer ape yer? Ape kata layan gambar je.. Ni antara apa yg berlaku selepas aku dan suami hidup bersama.. :)

 Ni masa mula-mula nak start kemas n deco-deco rumah sewa.. Seronok gak~ :)

Ni la hasilnya lepas kira-kira seminggu dua bertungkus lumus dengan bantuan adik-adik/ adik ipar.. Terima kasih semua nya.. 
Begini lah rupa kediaman kami.. Simple je.. Dah hampir 5 bulan kami duduk rumah tu. Alhamdulillah.. semua ok. Owner pun baik sangat~

Ni Luna.. Kami beli kucing ni utk temankan kami di rumah baru.. Mmg dah lama teringin nak bela kucing spesis bulu panjang ni.. Dann Luna jadi pilihan.. 

 Luna lagi.. ^_^

1st check up n scan baby kami.. Alhmdulillah.. Masa ni baru 7 weeks.. Skrg dah 17 weeks.. Kejap je masa berlalu.. Tak sabar nak tunggu next check up~ Luv u baby! 

 Masa ni kami balik utara.. Singgah ke Bukit bendera.. :)

Ni dekat Tanjung Piandang.. Melawat rumah makcik kat sana.. Sawahhhh! Suka sgt! :P

Ni pic paling latest.. Kami satu family bercuti di Gold Coast Resort.. kira nya 2nd hanoeymoon la lepas pi Langkawi dulu.. huhu~

Cukup la dulu kot.. Banyak lagi pic kenangan tapi tersimpan dalam tab ni.. Ada masa nanti, aku upload lg.. Actually, aku sangat seronok bila dah hidup berumahtangga ni.. Baru aku dapat rasa susah senang seperti mana yg mak dan ayah lalui dulu.. Kami lebih berdikari.. Alhamdulillah.. Syukur padaMu ya Allah.. :)


0 comments:

Post a Comment